Wyniki konkursu plastycznego "Zapobiegamy pożarom"

Sukces uczennic kl.1-7👏
Serdecznie gratulujemy:
* Paulinie uczennicy klasy 2  zdobycia II miejsca,
* Jagodzie uczennicy klasy 4  zdobycia IIImiejsca,
* Antoninie uczennicy klasy 1 otrzymania wyróżnienia w II grupie wiekowej -  klasy 1- 4 szkoła podstawowa
* Agnieszce uczennicy klasy 7  otrzymania wyróżnienia w III grupie wiekowej - klasy 5-8 szkoła podstawowa
 
w Ogólnopolskim Konkursie Plastycznym " Zapobiegamy pożarom" w etapie gminnym.
Ponandto Zuzanna uczennica klasy 3, otrzymała wyróżnienie w eliminacjach wojewódzkich Konkursu.
 
Gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów 👏👏👏👏 🚒👩‍🚒.
 
 


Wyjazd do Muzeum Auschwitz-Birkenau do Oświęcimia - klasa VIII

30 marca br. uczniowie klasy 8 wraz z nauczycielami: panią Ritą Bulinską oraz panią Patrycją Trzęsiok odwiedzili Muzeum Auschwitz-Birkenau, były nazistowski obóz koncentracyjny. Oświęcim przywitał nas słoneczną pogodą, tym większy był więc kontrast między dniem dzisiejszym, a tragiczną historią tego miejsca.
 
Podczas zwiedzania nasi uczniowie zaprezentowali postawę godną powagi miejsca, w którym się znajdowali. Myślę, że ta wizyta zostawi na zawsze ślad w ich sercach.
Składamy również podziękowania Biurze Podróży "Pinokio" za organizację wyjazdu i Panu Adamowi, który się nami w ten dzień zaopiekował.
 
 


Smoothie w klasie 2

Smaczny, zdrowy i prosty do zrobienia posiłek - smoothie 🍉🍍🥝
Szybkie śniadanie w formie pożywnego koktajlu? Czemu nie.
Uczniowie klasy 2 poznali tajniki pysznego i zdrowego miksowania i dostarczyli organizmowi sporych dawek witamin, wykonując apetyczne i pożywne przekąski😋.apr
 
 


Dzień bez plecaka

21 marca w naszej szkole obchodziliśmy Dzień bez plecaka 🎒
Pierwszego dnia kalendarzowej wiosny zazieleniło się w naszej szkole, oj zazieleniło....A to za sprawą naszych
uczniów i nauczycieli, którzy ubrali się na zielono.
Chętni podjęli wyzwanie i swoje podręczniki oraz zeszyty spakowali inaczej niż zwykle..
Skąd taki pomysł?Zwyczaj obchodów tego dnia (ang. "no backpack day") pochodzi z USA, gdzie dzieci przychodzą do szkół bez plecaków, a swoje książki i przybory przynoszą w plastikowych torbach lub po prostu w rękach. Jaki jest tego cel?
Chodzi o zwiększanie świadomości trudnych warunków bytowych, a także problemów z dostępem do edukacji milionów uczniów w wielu zakątkach świata...
Z doświadczenia wiemy, że pomysłowość i kreatywność naszych uczniów nie zna granic...Także i w tym roku nasi uczniowie dali radę💪
Gratulujemy wszystkim inwencji i nieszablonowego podejścia do tematu 👍😀
 
W tym samym dniu, z inicjatywy Wolontariatu i Samorządu Szkolnego podjęliśmy inicjatywę zebrania "cegiełek" na rzecz szkoły w Abong - Mbang ( w Kamerunie).
Dzięki Waszej życzliwości udało nam się zebrać, aż 300 złotych 💪.
Z całego serca dziękujemy ❤️💜❤️
Jesteśmy z Was dumni! 👏
 
 
 


"Kino sferyczne- nowe, ciekawe doświadczenie"

Kino sferyczne to bardzo ciekawa forma przyswajania wiedzy na wybrany temat.
28 marca uczniowie kl.1-4 i 29 marca uczniowie kl. 5-8 wzięli udział m.in. w pokazie filmu sferycznego " Polaris". Bohaterowie filmu: pingwin James i niedźwiedź polarny Vladimir, dzięki wspólnej pasji- astronomii, zbudowali obserwatorium i statek kosmiczny. Podczas niezwykłej podróży przybliżyli uczniom tajemnicę nocy polarnej oraz ciekawostki na temat wybranych gwiazdozbiorów i planet.
 
 


Dzień Kolorowej Skarpetki

21 marca to nie tylko Pierwszy Dzień Wiosny. To też święto wszystkich osób z dodatkowym chromosomem w 21 parze chromosomów, a wiec dzień osób z zespołem Downa.

Symbolem Zespołu Downa są kolorowe skarpetki będące synonimem niedopasowania społecznego i genotypowego z jakim borykają się osoby z zespołem Downa. Dlatego wszyscy, uczniowie i nauczyciele, solidaryzując się z dziećmi z Zespołem Downa, założyli w tym dniu dwie inne, kolorowe skarpetki.

Aby podnieść świadomość na temat życia i potrzeb osób z zespołem Downa w klasach odczytano opowiadanie "Mój młodszy brat" Moniki Krajewskiej, obejrzano fimy Stowarzyszenia Bardziej Kochani, przedstawiającej stwierdzenia, które są powszechne w opinii publicznej, a bardzo nieprawdziwe (osoby z zespołem Downa opowiadali jak wygląda ich rzeczywistość). Drugim filmem, który obejrzeli uczniowie to film Fundacji Ja Też, w którym dzieci z zespołem Downa opowiadają o swoich zainteresowaniach.

Opowiadanie oraz obejrzane filmy podsumowaną wspólną, bardzo ciekawą rozmową.

Kolorowe skarpetki nie do pary zawisły na sznurku w holu szkoły, a skarpetki kreatywnie pokolorowane na zajęciach w świetlicy szkolnej zawisły na gazetce przy świetlicy szkolnej.

Zapraszamy do fotogalerii>>