Nauczyciele
Podaruj znicz na Kresy.
Społeczność naszej szkoły włączyła się w akcję „Podaruj znicz na Kresy”. Jest to akcja Stowarzyszenia „Wspólnota Polska” w Katowicach oraz „Zespołu Pomocy Kościołowi na Wschodzie”. To okazja do "przywrócenia pamięci" o rodakach, którzy zostali pochowani na Kresach, ale też do okazania solidarności tym, którzy pozostali tam po zmianie granic w 1945 r. i nadal tam mieszkają. W ramach akcji "Podaruj znicz na Kresy" znicze zbierają w Polsce uczniowie szkół, przedszkolaki, przedsiębiorcy, parafie, różne wspólnoty oraz osoby indywidualne, a rozpalają je na opuszczonych grobach naszych Rodaków, pochowanych na starych nekropoliach w Borysławiu, w Drohobyczu, we Lwowie, w Łanowicach, w Rudkach, w Samborze i w Stryju, działacze organizacji polonijnych, harcerze oraz uczniowie polskich szkół. Jest to piękna lekcja patriotyzmu i historii. Serdecznie dziękujemy WSZYSTKIM TYM, którzy wzięli udział w akcji.Zebraliśmy prawie 70 zniczy.Ilość ta świadczy o tym, że nasi uczniowie, ich rodzice i pracownicy naszej szkoły odrobili „lekcje patriotyzmu” i „wolontariatu” na szóstkę.
Koordynator akcji.
Program powszechnej nauki pływania "Umiem pływać":
16 listopada uczniowie klasy 3. zakończyli realizację programu powszechnej nauki pływania "Umiem Pływać".
Celem programu było upowszechnianie aktywności fizycznej, nabycie podstawowych umiejętności pływania oraz korygowanie wad postawy.
Dzieci z wielką radością uczestniczyły w zajęciach prowadzonych przez wykwalifikowanych instruktorów nauki pływania. Sezon grypowy spowodował, że nie zawsze wszyscy uczniowie brali udział w cotygodniowych wyjazdach na basen.
Spotkanie z pilotem
10 listopada w holu naszej szkoły, odbyło się spotkanie uczniów klas 1-3 z absolwentem naszej szkoły, Panem Wojciechem Wójcikiem – Pilotem polskich linii lotniczych. Celem spotkania było zgłębianie wiedzy uczniów na temat cech i kompetencji osób wykonujących zawód pilota, w ramach omawianej w klasach młodszych lektury „Pilot i ja”. Spotkanie było częścią realizowanej w naszej szkole innowacji pedagogicznej pod nazwą: Międzynarodowy Projekt Edukacyjny wspierający rozwój czytelnictwa wśród uczniów klas 1-3 „Czytam z klasą. Lekturki spod chmurki, edycja III – poznajemy zawody”
Zaproszony gość pojawił się u nas w pięknym galowym mundurze. Bardzo ciekawie opowiadał o swoich podróżach i przedstawił etapy, jakie należy zrealizować, żeby zostać pilotem. Odpowiadał na liczne pytania dzieci. Podkreślał również olbrzymią odpowiedzialność ciążącą na pilocie za bezpieczeństwo pasażerów, załogi i samolotu. Spotkanie było bardzo ciekawe i może niektórych uczniów zachęciło do podjęcia wysiłków, aby kiedyś zostać pilotem. Dziękujemy Panu Wojciechowi za przybycie i wspaniałą prelekcję.
Wycieczka klasy drugiej do Zamku w Toszku i Palmiarni Gliwicach.
We wtorek 9 listopada uczniowie klasy drugiej wraz z nauczycielami uczestniczyli w wycieczce do Zamku w Toszku i Palmiarni w Gliwicach.
Pierwszym punktem wycieczki był zabytkowy Zamek stanowiący skarb dziedzictwa kulturowego Górnego Śląska. Na miejscu dzieci brały udział w warsztatach plastycznych, na których stworzyli imitację średniowiecznych obrazów. Pani przewodnik zapoznała dzieci z ciekawą historią powstania Zamku. Wiele emocji wywołało wśród dzieci, przejście do podziemnych lochów, w których poznali życie ludzi w średniowieczu. Następnie uczniowie podziwiali widoki najbliższej okolicy z zamkowej wieży i mieli przyjemność obejrzeć teatrzyk lalkowy, dzięki któremu poznali „Legendę o Złotej Kaczce”. Równie emocjonujące było spotkanie z Duchem Białej Damy. Po tych wrażeniach nadszedł czas na krótki odpoczynek w Zamkowej Kawiarence.
Drugim punktem wycieczki Była Palmiarnia w Gliwicach. W drodze do Gliwic atmosfera w busie była bardzo radosna. Uczniowie śpiewali poznane w szkole piosenki. Na miejscu odbyli wspaniałą, żywą lekcję przyrody. Zwiedzili z przewodnikiem cztery pawilony tematyczne, w których poza egzotycznymi roślinami znajdowały się również: terraria z gadami, patyczakami, wiewiórkami kostarykańskimi, akwaria z rybami. Dzieci podziwiały m.in.: rośliny tropikalne, paprocie, sagowce, palmy, daktylowce, figowce, drzewo kiełbasiane, goździkowce oraz wiele gatunków kaktusów. Wycieczka sprawiła dzieciom wiele radości. Była okazją do integracji grupy, a jednocześnie umożliwiła zdobycie wiedzy w sposób znacznie ciekawszy niż z książek i ilustracji.
„Podróże małe i duże” – podsumowanie realizacji pierwszego modułu Projektu „Czytam z klasą – Lekturki spod chmurki” w klasie 2
Uczniowie klasy drugiej w ramach realizacji pierwszego modułu prowadzonej w klasach młodszych Innowacji pedagogicznej, podobnie jak koledzy z klasy pierwszej i trzeciej, wybrali lekturę „Pilot i ja” Adama Bahdaja. Pod koniec października uczniowie założyli lekturniki i uzupełnili w nim strony związane z przeczytaną lekturą, poznali Chmurkę Tosię – przewodniczkę po projekcie oraz założyli w klasie kącik czytelniczy, który został ozdobiony samodzielnie przygotowanymi chmurkami. Wykonali też plakaty zachęcające do czytania papierowych książek oraz kolorowe zakładki do książek. Pracując w grupach wykazali się dużą kreatywnością.5 listopada drugoklasiści brali udział w „Dniu Postaci z Bajek”. Poprzebierani w stroje bohaterów znanych baśni, bajek i dziecięcych książek, brali udział w „klasowym pokazie mody” i zabawie „Jaka to melodia?”, polegającej na odgadywaniu utworów ze znanych bajek i filmów. Drugoklasiści rozpoznawali przyniesione przez siebie bajkowe rekwizyty. Zainspirowani przygodami bohaterów książki wykonali wspaniałe kartonowe modele samolotów, a odwiedzając „Miasto zawodów” poznali wybrane zadania profesji pilota oraz inne ciekawe zawody. Dzięki temu mogli wykonać zaproponowane przez Chmurkę Tosię różne zadania detektywistyczne.
Ilona Długosz
Święto Odzyskania Niepodległości
"Ojczyznę kocha się nie dlatego, że wielka,
ale dlatego, że własna"
Seneka Młodszy
W środę 10 listopada uczniowie klasy V przygotowali uroczystą akademię upamiętniającą 103 rocznicę odzyskania przez Polskę niepodległości. Wszyscy obecni odśpiewali hymn- Mazurek Dąbrowskiego. Piątoklasiści z zangażowaniem recytowali przygotowane wiersze, śpiewali pieśni patriotyczne. Montaż słowno-muzyczny okraszono prezentacją multimedialną, mającą na celu przypomnienie ważnych wydarzeń, które zmieniły bieg historii.Niech Dzień 11 listopada będzie dla nas nie tylko kolejnym świętem, kolejną kartką w kalendarzu oznaczoną czerwonym kolorem, dniem wolnym od pracy. Pamiętajmy w tym dniu o tych, którzy przez ponad wiek nie porzucili wiary w odzyskanie wolności Polski
Podsumowanie zbiórki kasztanów
W październiku w naszej szkole po raz kolejny odbyła się zbiórka kasztanów. Dzięki zaangażowaniu uczniów i ich rodzin udało się zebrać 256kg. Na wyróżnienie zasługują uczniowie, którzy zebrali najwięcej kasztanów: Natalia Nowak (49,5kg), Małgorzata Żurek (40kg), Łukasz Żurek (40kg). Uczniowie, którzy zebrali najwięcej kasztanów otrzymają nagrody i dyplomy. Zachęcamy do włączenia się w zbiórkę w kolejnym roku.
Anna Kolanek
Obchody Międzynarodowego Dnia Postaci z Bajek
„Podróże małe i duże”- realizacja I modułu Projektu „Czytam z klasą- Lekturki spod chmurki” w kl.3.
Uczniowie klasy trzeciej, podobnie jak młodsi koledzy, realizują pierwszy moduł Międzynarodowego Projektu Edukacyjnego „Czytam z klasą - Lekturki spod chmurki”.
Uczniowie zapoznali się z chmurką Tosią- przewodniczką po Projekcie, omówili najważniejsze wydarzenia w lekturze „Pilot i ja” Adama Bahdaja, pokolorowali i uzupełnili „Lekturniki” oraz podzielili się na grupy- Biura Detektywistyczne. Zadaniem młodych detektywów było wykonanie plakatów zachęcających do czytania książek oraz zdobycie informacji na temat pracy pilota. Dzieci tworzyły rysopis poszukiwanego pilota, odwiedziły Wirtualne Miasto Zawodów oraz malowały atrybuty pilota.
Tajni agenci wykonali również zakładki do książek o tematyce lotnictwa, które zostały na pamiątkę zalaminowane. Na zakończenie zajęć każde dziecko zrobiło papierowy model samolotu.
Przed trzecioklasistami jeszcze jedno zadanie- to obchody Międzynarodowego Dnia Postaci z Bajek, który przypada 5 listopada.
Boniowicka młodzież świętuje
W Boniowicach czy w Kamieńcu – Jan Paweł II zawsze w naszym sercu. Nareszcie uczymy się stacjonarnie i ponownie możemy świętować! Powody są niezwykle ważne: Dzień Patrona Szkoły oraz Dzień Edukacji Narodowej. Zmiana nazwy szkoły na Zespół Szkolno - Przedszkolny w Boniowicach tak naprawdę niewiele zmienia, bo nadal tworzymy szkolną społeczność, z którą jesteśmy zżyci. Właśnie to powoduje, że razem działamy i realizujemy niezwykłe projekty. Jednym z nich jest uroczysta akademia ku czci pracowników oświaty, a szczególnie naszych nauczycieli z Nauczycielem Wszech Czasów – Świętym Janem Pawłem II – na czele.
Tym razem zgromadziliśmy się na wspólnym świętowaniu 22 października, w piątek. Scenariusz uroczystości przygotowali: Pani mgr Joanna Mansfeld – Mucha oraz Pan mgr Kacper Łaska. Do współpracy zaprosili oni młodzież z klas IV – VIII, która chętnie podjęła wyzwanie. Usłyszeliśmy miłe słowa skierowane do naszych nauczycieli i wychowawców, podkreślające ich zaangażowanie w pracę z młodzieżą. Magda z klasy IV słowami piosenki dowodziła, że „trzeba mieć cierpliwość jak aniołów sto, by z uśmiechem przekazywać tyle wiedzy”. Do serc chyba wszystkich pań nauczycielek trafił przekaz Maćka z klasy VIII, który z rozrzewnieniem pytał: „Dlaczego, o pani, twe serce z kamienia?!”. Tego się nie da opisać, to trzeba było usłyszeć . Od wdzięczności nauczycielom płynnie przeszliśmy do wspomnienia naszego Patrona – Jana Pawła II – wybitnego Nauczyciela, którego nauki nadal są ważne dla ludzi na całym świecie. Chłopcy z klasy VIII wcielili się w role kardynałów i obrazowo zainscenizowali sam moment wyboru kardynała Wojtyły na Stolicę Piotrową. Wywarli duże wrażenie na zebranych, którzy – niczym wierni zgromadzeni 19 października 1978 roku na Placu św. Piotra – wiwatowali papieskimi chorągiewkami. Podziękowaniom dla Papieża – Polaka za przywództwo duchowe towarzyszyły słowa piosenki „Moje miasto Wadowice” w wykonaniu uczniów klasy V, którą można usłyszeć, będąc w rodzinnym mieście Karola Wojtyły. Miłym akcentem były „papieskie kremówki”, którymi zostali poczęstowani pracownicy szkoły w dniu ich święta. Były pyszne!
Serdecznie dziękujemy twórcom akademii – zarówno nauczycielom, jak i uczniom. Projekt dekoracji opracowała i wykonała Pani mgr Krystyna Chyra – Stanek, zaś oprawę muzyczną zorganizowała Pani mgr Rita Bulinska. Dzięki nim odbiór uroczystości był wyjątkowy. „Dzielmy się tym, co w duszy gra, wtedy świat zapomni, co to łzy”.
Barbara Dusińska - Rubin
Światowy Dzień Tabliczki Mnożenia
1 października 2021 roku obchodziliśmy XI Światowy Dzień Tabliczki Mnożenia. Jest to międzynarodowa akcja, która ma na celu zachęcenie wszystkich do przypomnienia i utrwalenia sobie tabliczki mnożenia, a także uświadomienie uczniom, że znajomość tabliczki mnożenia jest niezbędna w życiu codziennym każdego człowieka.
Akcja ŚDTM jest wielkim szkolnym wydarzeniem. Najpierw są przygotowania, podczas których dzieci przypominają sobie tabliczkę mnożenia. Potem jest sprawdzenie „tabliczkowej wiedzy” podczas egzaminów.
W tym roku nauczyciele przeprowadzili akcję w klasach II-VIII. Najlepsi otrzymali tytuł Eksperta Tabliczki Mnożenia. Mistrzowie stali się egzaminatorami i sprawdzali znajomość tabliczki mnożenia starszych kolegów oraz dorosłych. Wspólna zabawa i chęć rywalizacji wpłynęły na duże zaangażowanie uczniów, mimo tego, że nie wszyscy uzyskali tytuł Eksperta Tabliczki Mnożenia.
Gratulujemy Ekspertom, dziękujemy egzaminatorom i wszystkim uczestnikom. Mamy nadzieję, że w kolejnych latach nasi uczniowie równie chętnie zaangażują się w to „matematyczne święto.”
Fotorelacja>>
Koordynatorzy akcji:
Krystyna Chyra – Stanek
Joanna Mansfeld-Mucha
Uwaga! Konkurs plastyczny!
Zapraszamy wszystkich do wzięcia udziału w konkursie plastycznym: „JAN PAWEŁ II - NASZ PATRON I NAUCZYCIEL”
Pomagamy, bo we krwi to mamy!
W bieżącym roku szkolnym uczniowie i nauczyciele Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Boniowicach po raz kolejny włączyli się do akcji „Zbieram to w szkole” prowadzonej przez Zgromadzenie Księży Najświętszego Serca Jezusa – Sekretariat Misji Zagranicznych Księży Sercanów. W naszej szkole koordynatorką tego projektu jest Pani mgr Krystyna Chyra – Stanek (która zawsze ma zapał i dobre chęci do pomagania!). W szkolnym holu znajdują się pojemniki, do których wrzucamy odpady: zużyte baterie, płyty CD/ DVD, stare telefony komórkowe oraz dobre monety – polskie grosze. Tak więc akcja ma charakter ekologiczny, gdyż dzięki nie mniej odpadów zanieczyszcza naszą planetę. Zebrane przedmioty są sprzedawane, a dochód ze sprzedaży jest przeznaczony na dzieła misyjne, np. studia w Czadzie czy pomoc dzieciom z domów dziecka na Filipinach i w Boliwii. To powoduje, że inicjatywa nosi także znamiona charytatywnej.
Za udział w programie uczniowie otrzymują nagrody, gdyż jest on oparty na zasadzie: „zbieraj, pomagaj, odbieraj nagrody”. Każdej darowiźnie jest przyporządkowana określona liczba punktów, które można wymienić na książki, filmy, torby ekologiczne. Nasza szkoła za uczestnictwo w akcji otrzymała już dwukrotnie książki i torby ekologiczne. Książki zostały przekazane do biblioteki szkolnej i są dostępne dla czytelników.
Serdecznie dziękujemy za dotychczasowy udział w projekcie i zapraszamy do dalszego zaangażowania przy jego realizowaniu. „Dobro zawsze powraca!”.
Barbara Dusińska - Rubin
9-24 X 2021 - Code Week
Po raz kolejny uczniowie naszej szkoły przystąpili do akcji "Code Week".
Jest to europejskie święto kodowania, w trakcie którego poszczególne kraje współzawodniczą w ilości zorganizowanych inicjatyw związanych z kodowaniem i programowaniem.
Tradycją naszej szkoły jest, że przystępujemy do kodowania... bez komputera!
Nasz tydzień kodowania rozpoczęła klasa III. Dzięki temu, że uczniowie klasy trzeciej uczestniczą w MegaMisji mogliśmy wykorzystać moduł związany z programowaniem. Uczniowie najpier zaprojektowali robota, a następnie zaczęli go programować. Zasady zabawy sprawiły uczniom wiele radości i pozwoliły zrozumieć "procesy myślowe" robota.
Klasa ósma, to już wyzwanie na wyższym poziomie.
Uczniowie musieli opracować kolejne kroki postępowania, żeby w odpowienim porządku przemieścić kolegów przy najmniejszej ilości kroków. Żeby nie było za łatwo czasami pojawiały się dodatkowe trudności, które wprowadzały szczyptę humoru. Trzeba przyznać, że współpraca była celująca, co pozwoliło ósmoklasistom uporać się z zadaniem.
Do kodowania włączyli się również ucziowie z klasy pierwszej, czwartej i piątej. I zrobili to bardzo nietypowo, bo na języku niemieckim!