W bieżącym roku szkolnym uczniowie klasy 3. realizowali innowację pedagogiczną „ 3,2,1…start! - utrwalamy wiedzę i przygotowujemy się do nauki na drugim etapie kształcenia”, dzięki której utrwalili wiedzę i przygotowali się do nauki na drugim etapie kształcenia”, nabyli umiejętność porządkowania i utrwalania wiedzy w oparciu o metody aktywizujące: opracowanie lapbooków i teczek tematycznych.„Lapbook jest czymś w rodzaju teczki tematycznej, w której możemy umieścić wiadomości na wybrany temat. Informacje te jednak nie są gromadzone niczym wycinki z gazet.
Taka teczka pełni raczej funkcję interaktywnej przestrzeni na rysunki, opowiadania, wykresy, słówka, terminy czy też zdjęcia. To wszystko umieszczone jest w kieszonkach, książeczkach o przeróżnych kształtach i na karteczkach. Lapbook jest więc czymś w rodzaju teczki interaktywnej przypominającej papierowy teatrzyk mieszczący się na naszych kolanach, stąd właśnie jej nazwa” (źródło „Lapbook a edukacja czytelnicza czyli jak zachęcić dzieci do czytania”). Zagadnienia prezentowane w teczkach i lapbookach obejmowały jeden temat, cykl tematów lub kilkumiesięczna pracę, np. lapbook „Ortografia”, „Kontynenty”, „Kosmos” itd.Przygotowanie lapbooka napawało dzieci dumą, gdyż nawet najtrudniejsze wiadomości prezentowane były w atrakcyjny sposób. Dzieci chętnie wracały do swych prac, chwaliły się nimi w domu i w szkole.Uczniowie mający trudności z nauką, systematycznością, zapamiętywaniem i koncentracją, poprzez przygotowywanie lapbooka znacznie zwiększyli skuteczność swojego wysiłku umysłowego.Lapbooki i teczki tematyczne można rozbudowywać, w miarę poszerzania wiedzy dziecka. Doklejać do już opracowanego materiału kolejne lapbooki, kartki, koperty, zadania . Dzięki temu na koniec roku szkolnego w jednej dużej, interaktywnej teczce, złożonej z kilku mniejszych prezentowane jest kompendium wiedzy na dany temat. Do zebranego materiału dołączone są również wybrane prace plastyczne dzieci. Zapraszamy do galerii.